veteriner göz merkezi

Basında Biz

Evcil hayvanlar için özel göz hastanesi

Genel sağlık hizmeti veren hayvan hastanelerinden sonra şimdi de özel branş hastaneleri açılmaya başladı. Birkaç ay önce açılan Veteriner Göz Merkezi`nde de hayvanların sadece göz sorunları teşhis ve tedavi ediliyor.

Göz nezlesinden katarakta evcil hayvanların da bizimki gibi göz sağlığıyla ilgili çok çeşitli sorunları olabiliyor. İnsan hekimliğinde göz ayrı bir uzmanlık alanı ve sadece bu konuda hizmet veren çok iyi hastaneler var. Ülkemizde veteriner hekimlik alanında ise gerek veteriner fakültelerinde, gerekse özel veteriner klinik, poliklinik ve hastanelerinde göz sağlığı konusunda hizmet veriliyor. Ancak birkaç ay önce İstanbul`da Türkiye`nin ilk Veteriner Göz Merkezi açıldı. Bu merkezi açan da yine ülkemizde göz konusunda uzmanlaşmış ender isimlerden biri olan Doç. Dr. Murat Şaroğlu`yla konuştuk.

- Kedi ve köpekler siyah beyaz mı görür?

- Her ne kadar insanlar kadar farklı renk tonlarını ayırt edemese de evcil hayvanların siyah beyaz görmediği ve dünyalarının aslında renkli olduğu kanıtlanmıştır. Bu açıdan değerlendirildiğinde, kuşlar dünyaları en renkli olan pet canlılarıdır. Kediler de köpeklerden biraz daha fazla renk ayrımı yapabilir.

- Kedimde ya da köpeğimde herhangi bir göz hastalığı olup olmadığını nasıl anlarım?

- Göz hastalıkları pek çok farklı belirti verebilir. Aşırı, değişik kıvam ve renklerde gözyaşı akıntısı, gözde anormal renk değişimleri (kırmızılık, mavilik, siyahlık, bulutsu görünüm gibi), bir ya da heriki göz kapaklarında kısma ve ışığa karşı duyarlılık, göz bölgesini kaşımaya çalışma ya da eşyalara sürtme, gözler arası simetri kayıbı gibi değişiklikler, bir göz hastalığının belirtisi olabilir.

- İnsanlarda katarakt operasyonunda göz içerisine suni lens konuluyor. Hayvanlarda da bu mümkün mü?

- Hayvanlarda kullanılan lensler özel olarak imal edilmiş lenslerdir. İnsan lensleri, hayvanlara uymaz. Çünkü gözün ölçüleri farklıdır. Merkezimizde uygun olan hastalara, FAKO ile katarakt temizlendikten sonra lens kapsülü içine suni lens yerleştirilebiliyor. Bu sayede daha kaliteli bir görüş sağlayabilmek mümkün.

Kaynak: Sabah Cumartesi | 07.04.2012